Muziek

Om het goed te maken (2018)

voor viool solo, 1’30”

opgedragen aan Pieter Van den Branden.

 

Fruitsla voor het koor (2018)

voor gemengd koor, vibrafoon, elektrische bas en fruit, 6′

Geschreven voor kamerkoor De 2de Adem.

 

I Am (2018)

voor vocaal kwartet en verteller, 8′

een commissie van MusMa, met teksten van R.D.Laing en L.Decrock.

 

We would have been safe (2017)

voor gemengd koor

met teksten van Jonathan Safran Foer.

 

Puppies are my Catnip (2017)

voor ensemble

creatie door Het Incident olv Stijn Paredis, op 16 mei 2017 in zaal Zirkus te Antwerpen. Uitvoerders: Jolien Van de Sande (sax), Floris Van der Veken/Dries Meerts (sax), Job Van Duijnhoven (slagwerk), Sander Van der Kloot (slagwerk), Sylvie Erauw (slagwerk), Pieter-Jan Vercammen (gitaar), Pieter Van den Branden (viool), Inga Sander (cello), Koben Sprengers (contrabas), David Idrisov (elektrische bas).

 

Wentelingen (2017)

voor fluit, klarinet, viool, cello en piano

in opdracht van The New What Now

Creatie door deCompagnie op Mirrors, een productie van The New What Now op 25 april 2017 in de Miryzaal in Gent. Uitvoerders: Mathias Coppens (piano), Tom Johnson (viool), Lieselot Watté (cello), Sofie Verbeeck (fluit), Sven Van De Voorde (klarinet).

 

Traffic Jam (2016)

voor fietsbellen en irritatie

Creatie door Thomas Raemaekers, Lander Rutten en Mathy Hoessels op This is not a Concert Hall, concert van de compositieklas KCA, 21 februari 2017.

 

Dat meent ge niet! (2016)

voor piano en gitaar    

    De titel alludeert op de bezetting.

Creatie door Leentje Evenblij (gitaar) en Marieke Rabaey (piano) op het middagconcert van de compositieklas KCA, 10 mei 2016.

  

Neem anders nog wat (2016)

voor saxkwartet

Creatie door Ensemble XXI (voor de gelegenheid bestaande uit Rob Embrechts, Ruth Vandecruys, Martijn Warson en Floris Van der Veken) olv Frank Agsteribbe op het examenconcert van de compositieklas, 17 mei 2016.

 

Ik weet het niet en het kan me werkelijk niets schelen (2016)

roepnaam: Iwein 

voor contrabas, vibrafoon, marimba en drum

Creatie door gelegenheidsensemble Michel and the Boys, bestaande uit Michel Labruyère (bas), Frederik Sannen (vibrafoon), Job van Duijnhoven (marimba) en Robbe Van Dijck (drums) , op het examenconcert van de compositieklas, 17 mei 2016.

 

de Eekhoorn (2015)

voor klarinet, harp en contrabas

    Geïnspireerd op een verhaal van Toon Tellegen.

 Creatie door Joeri Luyckx (klarinet), Daphne Vandemeulebroucke (harp) en Freija De Mol (contrabas) op het middagconcert van de compositieklas, 29 april 2015.

 

Let me write you a Love song (2015)

voor piano en trombone

Creatie door Bram Fournier (trombone) en Mathias Coppens (piano) van ensemble deCompagnie op 3 maart 2015. 

 

delen uit Stabat Mater (2014)

voor twee sopranen, cello en vibrafoon

Creatie door Eloïse Mabille (sopraan), Ellen Delahanty (sopraan), Shuya Tanaka (cello) en Ewelina Hajda (vibrafoon) op het toonmoment van de oratoriumklas van Andrew Wise op 21 maart 2015.

 

Organic Explorations (2014)

voor orkest

Creatie door deFilharmonie, 28 oktober 2014

 

En het potlood, dat schrijft maar (2013)

voor piano

     Een compositie ontstaan in een zoektocht naar onsystematisch componeren.

Creatie door Andrew Wise op 21 juni 2013

Opname door Nikolaas Kende voor Fingerprints #2, 2016.

 

Het hoofd in de wolken, de voeten op aarde (2010, 2016)

voor piano

    Aangevat in 2010, afgewerkt als plichtwerk voor het examen piano M3 in 2016.

Creatie door de leerlingen M3 piano van de Academie voor Podiumkunsten Gent, 20 mei 2016.