Bio

Liesbeth Decrock (Gent, 1990) behaalde een master in compositie aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen bij Wim Henderickx en Luc van Hove.
    Zij nam meermaals deel aan de SoundMine internationale compositiestage georganiseerd door vzw Musica te Neerpelt. In 2014 werd ‘Organic Explorations’ naar aanleiding van de stage geselecteerd voor een uitvoering door deFilharmonie. In 2015 werkte ze samen met de oratoriumklas van Andrew Wise, waarvoor ze twee delen uit een Stabat Mater schreef.
    Een voorkeur voor kamermuziek en atypische bezettingen komt naar voor in de composities de Eekhoorn (2015) voor clarinet, harp en contrabas en Ik weet het niet en het kan me werkelijk niet schelen (roepnaam: Iwein) (2016) voor contrabas en drievoudig slagwerk. Haar selectieve stijl wordt verder gekenmerkt door intuïtie, contrasten en de drang te plezieren.
    In 2017 richt ze Het Incident op, een collectief waarmee ze in wisselende samenwerkingen met componisten en uitvoerders naar een eigen energieke huisstijl toewerkt.
    Composities van Liesbeth Decrock werden uitgevoerd door ensembles en uitvoerders als deFilharmonie, deCompagnie, Matthias Coppens, Bram Fournier, Andrew Wise, Nikolaas Kende en Het Incident olv Stijn Paredis.